Westerwoldse borden

Op mijn fietstochtje gister kwam ik diverse opvallende verkeersaanduidingen tegen:

Westerwoldse borden“genieten met peddel en pedaal”/kleurfietsen
Nieuw voor mij, variant op de al wel bekende fietsknooppuntroutes.
In ’t Oldambt en Westerwolde ligt nu een netwerk van 500 km fiets– en kanoroutes.

Westerwoldse bordenMooie oude richtingwijzer, tussen Meeden en Oude Pekela.
Prachtig, “Pekela’s“, kort maar krachtig. Maakt niet uit of je naar Oude of Nieuwe P wilt, ligt immers vlak bij elkaar.
Kibbelgaarn, mooi woord. De naam verwijst naar een ruzie (gekibbel) tussen twee boeren over een stuk land dat een gerend (= spits toelopend, kielvormig) stuk land, de gaarne. (Bron: wikipedia)

Westerwoldse bordenDe Groningse versie van “Kiss and Ride”, klinkt veel mooier toch?
Gezien bij een school in Meeden.

Overigens is in Vlaanderen de Engelse term niet toegestaan, moeten ze in NL ook maar doen!

Dit bericht werd geplaatst in Op de fiets. Bookmark de permalink .

2 reacties op Westerwoldse borden

  1. Gelkinghe zegt:

    Ja natuurlijk komen die uit.
    En zou niet dan lynchen we Piet.

  2. Mike zegt:

    Hallo mevrouw/ meneer,

    Ik doe onderzoek naar Kiss and ride en nu leek het me leuk in het kader hiervan om de school die u noemt te benaderen voor een gesprek. Kunt u misschien aangeven welke school het over gaat?

    Alvast bedankt voor uw reactie,

    Groeten,

    Mike

Plaats een reactie